Första cupen avklarad med godkänt resultat! Att vi skulle till final hade vi bestämt oss för på förhand. Och dit tog vi oss. Tyvärr förlorade vi till slut på straffar. Johan har ju redan redogjort för det fotbolls-mässiga på hemsidan.

Att åka iväg på cuper är alltid nyttigt. När spelare umgås så tätt under en hel dag lär man känna varandra på ett helt annat sätt. Det flytet vi hade genom turneringen gjorde att humöret var på topp hos samtliga. Jag själv blev bara lite orolig när Anna, yngst och nyast, rycker åt sig nummer 3 och jag fick nöja mig med nummer 6. "Det är inte hela världen, det är inte hela världen" fick jag upprepa i mitt huvud...
"3 gånger 2 är sex! Det blir perfekt!" ropade Malin och allt kändes okej igen. Men man blir visst aldrig tillräckligt gammal för att inse att man inte spelar med den tryckta siffran på ryggen... Men Annas rättframhet tycker jag lovar gott. För att lyckas krävs det att man tar för sig!

Ni kanske är nyfikna på hur det fungerade att åka iväg med nya tränaren? Ja, viktigast för honom verkar kosten vara. Eller så är han sådan godis-gris att han ser godis överallt. Lina anklagade han för att sitta och äta chips på läktaren fast det var en nyttig apelsin. Nyqvist laddade med hemmagjorda mackor inför finalen. "Var fick du tag på den där!?" ropade ungkarlen Johan som aldrig gjort matsäck. Hanna pekar försynt på sin matlåda.
Johan: "Jaha, jag trodde att du åt en chokladboll!"

Tror ni att en person kan se ut som en straff-läggare? Jag tror nämligen att jag gör det. Tyvärr är det ju helt missvisande. Dock är det ju som så att blir man uttagen hör det ju till att inte börja gnälla. Förra året satte jag lite (mycket) turligt staffen mot Östria. Ibbe lovade efteråt att jag aldrig mer skulle få lägga en straff. I cupen i helgen var jag straffbrännaren nummer ett med två riktiga tavlor. Nu tror jag Johan har insett att skenet kan bedra! Då är det bättre att skicka fram våra 16-åringar, som Lisa och Vickan. Säkerheterna själva genom hela slutspelet.

Jag ser redan fram emot nästa cup! Borencupen 4 januari. Men först... ladda med julmat!

Kommentera

Publiceras ej