Tidigare har jag skrivit om besvikelsen när ens tröjnummer är upptaget. För visst är det så, att när en ny spelare frågar vilket nummer hon kan ta, så svarar man trevligt ”du kan ta vilket nummer som helst… bara du inte tar mitt!”. Förra gången trean var tagen fick jag ta något som fanns i treans tabell. Senaste matchen var olyckan framme igen. Mitt (Maldinis, Olof Mellbergs…) nummer var upptaget. Till slut kastade Johanna till mig nummer 13 då jag själv stod som handlingsförlamad. (Johanna som har ett ännu större problem då nummer 17 har kommit bort. Hon är övertygad om att Kenneth varje gång han packar medvetet hånar henne genom att packa ner shorts nummer 17. Hon har ju dock turen att vi får nya tröjor snart.) Matchen gick okej trots otursnumret på ryggen. Kanske kan det vara något att fortsätta med? Men så insåg jag vad det troligtvis berodde på… det var ju matchdagens datum, 13 mars. Imorgon måste jag kanske ha nummer 21 för att lyckas?

 


Om min teori stämmer får jag inte ens spela de matcherna som ligger i slutet av månaderna. Och spelar vi match den 1:a behöver ni inte ens komma, då kommer vi förlora med minst tvåsiffrigt…



Kommentera

Publiceras ej