Måndag den 23 Juli var vi igång igen. Efter ca en månad var Tinnis tillbaka på Karlberg och som många andra, kände jag en liten nervös känsla inom mig. Att inte röra boll på så länge, att inte vara samlat som ett lag på så länge och att inte vara i form haha. Men det är det som är så kul med Tinnis, oavsett vad så är det alltid ett glatt gäng som befinner sig på den, ursäkta, inte så underbara plan. Det var tre träningar innan semifinalen mot Borens div 2. En match som många längtade till, dels för att det var ett div 2 lag vi skulle möta där det skulle bjudas på en grym match, men också för att det var semifinal!! Den 29 Juli spelade vi semifinalen på Karlberg och lämnade planen efter 90 minuter där matchen slutade 7-1 till det glada laget Tinnis. Känslan var obeskrivlig efter matchen. Vi spelade en bra match och vann över ett div 2 lag, final. Final var allt jag kunde tänka på. Oftast inför lite större matcher har jag en tendens att bli nervös och känna lite press men som coach sa: ''Vi ska inte be om ursäkt för att vi kommit såhär långt''. Den 14 augusti var det dags för final mot IFK Norrköping, ett gäng som ligger väldigt bra till i div 1. En match som denna skulle det bli storpublik, kiosken skulle uppgraderas och en spänning i luften skulle definitivt finnas. Detta var tillsammans med cupmatchen mot Kentys div 1 en av dom roligaste matcherna jag spelat. IFK Norrköping var snabbare och tuffare men vi vek oss inte. Det är naturligt att ett gäng som är två div högre ska vara bättre, slutresultatet blev 6-2 till dom. Men detta var en lärorik match, vi hade inget att förlora och gick in med en bra och tuff attityd. Ett silver tog vi hem och jag står fast vid det jag skrev på facebook :'' Efter en sjukt bra finalmatch mot ett grymt div 1 lag känns det ärligt inte surt med silver, inte om man fick ett silver tillsammans med världens bästa lag. Nu mår man!''
 
Till sist vill jag be om ursäkt för att bloggen inte haft en bra uppdatering, vi tog lite semester från bloggen men det ska bli bättre.
Jag vill även skriva lite rader som man kan tänka på. Tinnis har en otroligt bred trupp, vilket leder till en stor konkurrens bland spelarna och svåra beslut att ta av tränarna. Varje träning måste man ge 100 % och lite till för att visa att det är just DU som ska få chansen att spela. Oavsett speltid, oavsett vad så kommer truppen bestå av spelare som man anser är bäst för just DEN matchen. Att inte tycka om dom beslut som tas får man tycka, alla människor tycker olika och det är inget man kan ta ifrån någon. Men det är viktigt att inte ge upp. Det är viktigt att stötta laget oavsett om det sker på plan, på bänken eller bland publiken. Vi gör detta tillsammans och varje individ är viktig. Om en spelare får starta på din position och du på bänken, tjura inte! Bit ihop och ge istället den spelaren en peppande kommentar och visa sen när det är din tur varför just DU ska starta. Det är inte lätt men ett mål jag kämpar med, gör det ni med!
 
/Chimi
 
 
 

 
 

Kommentera

Publiceras ej