Namn: Alexandra Mikaela Petersson
Ålder: 18 år
Gör förutom att spela fotboll: Ska börja sista året på gymnasiet på inriktning Sam Beteende med fotboll som tillval

1. Vad tycker du är det bästa med Tinnis?
Det bästa med Tinnis är våran kämparglöd tycker jag.
2. Nu är det ju sommaruppehåll och en paus från fotbollen då man får tid att göra andra saker. Hur spenderar du ditt sommaruppehåll?
På sommaruppehållet reser jag mycket, försöker sola så ofta (kanske mer sällan) solen visar sig, samt bada och slänger även in en del egenträning hehe...
3. Vilket är ditt bästa fotbollsminne?
Det är nog när vi var på en elitcup i Karlstad och mötte Sveriges bästa 99-98 lag, det var en så kul turnering. Bra lag, och väldigt proffsigt med anläggning och allt runt omkring. Det var första gången man kände sig stor och lite som proffs haha
4. Du är ju en av lagets många DJ:ar, men vem tycker du egentligen har bäst musiksmak i laget?
Haha självklart står jag själv högt på listan men om jag ska säga någon annan så kan det kanske vara min twinie Hanna. Hon har lite samma smak men med en liten nypa modernt också vilket gör henne lite mer poppis hehe
5. Vem är Alexandra Petersson om 10 år?
Hm, om 10 år så hopps jag att jag är genuint nöjd med mig själv och min vardag. Kanske bott/bo utomlands och lära mig ett främmande språk flytande, det är en dröm. Förhoppningvis spela fotboll och ha ett jobb jag verkligen trivs med, så som tolk, författare eller fotbollsproffs om man ska drömma.

5 snabba:
- Chelsea eller Arsenal? CHELSEA!!! "Blue is the color Fotboll is the game , we're all together winning is our aim". Jag tycker att Conte har gjort ett fantastiskt jobb i år men har hejat på dem i flera år. Men detta år har det spelat en snabbare roligare fotboll igen, efter att Morinho gjort allt lite slöare. De har spelat bra fotboll och har många bra oväntade spelare som får andra att bli bra. Och alla som säger att det är ett köpt lag måste kolla sin fakta rätt! Arsenal är dock bättre än andra lag som tex Liverpool haha
- Umgås med Håkan Hellström i en timme eller hänga med Chelseas lag i en veckaUsch vad svårt men då jag träffat Håkan tidigare så väljer jag nog ändå att hänga med Chelsea i en vecka. Även med tanke på att en vecka är mer en 1 timme haha (ja jag är girig). Även tror jag att en timme med Håkan skulle vara lite kort, tror det skulle behövas mer innan han skulle öppna upp sig med tanke på hans personlighet och karisma. Han är ganska disträ ibland haha. Men han kommer alltid vara min babe. Och Chelsea mina bros. Och vem vill inte hänga med sina bros i en vecka?
- Konstgräs eller naturgräsÄr det en riktigt fin och välskött plan så säger jag Naturgräs. Tycker dock väldigt mycket om konstgräs då jag haft det som hemmaplan i en herrans massa år innan jag kom till Tinnis.
- Vinna med 8-0 eller vinna med 2-1? Alltså det beror på vilket lag. En 2-1 vinst som tex vår uddamålsvinst mot Vadstena förra året slår ju det mesta men samtidigt är det väldigt kul att göra en massa mål och känna lagets energi och flow. Och som en offensiv spelare så säger jag nog vinna med 8-0!
- Anfallare eller Yttermitt? Oj svår. Men då jag spelar yttermittfältare denna säsong så säger jag det. Man måste ju vara positiv!
 
 

Kommentera

Publiceras ej