Vi är mitt uppe i vårt sommaruppehåll och vi spelare befinner oss lite överallt här i Linköping, Sverige och världen! Så just nu finns det inte så mycket att rapportera från några träningar eller matcher, men vi tänkte istället passa på att presentera oss i seniortruppen lite mer så att man får en liten mer aning om vilka vi är.
Först ut i denna intervjuserie har vi vår kapten i A-truppen, Betty!
 
Namn: Betty Förlin
Ålder: 21
Gör förutom att spela fotboll: Pluggar Civilekonom
Position: Innermittfältare

1. Det här är din andra säsong i BK Tinnis och i år har du blivit utsedd till kapten för A-laget, vad är det bästa med Tinnis tycker du?
Det är den fantastiska sammanhållningen, att vi gör roliga saker utöver fotbollen och självklart alla heta tävlingsmoment som jag allt som oftast går segrande ur!
2. Nu är det ju sommaruppehåll och en paus från fotbollen då man får tid att göra andra saker. Hur spenderar du ditt sommaruppehåll?
Jag jobbar på VicApta, ett konsultföretag inom ekonomistyrning och redovisning. Jag umgås även med mina kompisar i Västerås som jag inte hinner träffa under resterande tid av året. Men en av sommarens höjdpunkt är absolut träningslägret i Göteborg!
3. Man får ju så klart inte glömma att hålla igång träningen under uppehållet också, så man kommer väl förberedd tills höstsäsongen. Vilket är ditt bästa träningstips för att hålla toppformen över sommaren?
Efter att träningsinstruktionerna för sommaren varit på villovägar har de åter funnits sin rätta ägare, och jag är nu på gång. Bästa tipset är definitivt att ha en träningskompis, då blir träningen både lättare och roligare.
4. Vem i laget skulle du välja att ta med dig till en öde ö?
Den jag skulle välja att ta med mig till en öde är Elin Ivarsson, då jag tror att hon med sina eminenta fysikkunskaper skulle kunna kalkylera så att vi på snabbast möjliga sätt tog oss hem.
5. Hur kommer det sig att du kallas för ”smidiga Betty”?
Hahah.... Det kommer från att jag i mina yngre dar som lillasyster hela tiden ville sitta i knät på någon familjemedlem och ganska hänsynslöst klättrade över de övriga familjemedlemmarna för att nå mitt mål.

4 snabba:
Chelsea eller Arsenal? Manchester United, för att Vigge spelar där!! (tillägg: Vigge är alltså Victor Nilsson Lindelöf, Bettys barndomskompis från Västerås)
Kaffe eller TeTe, det är livets dryck!
Konstgräs eller naturgräs? Konstgräs, mer tekniskt spel
Mats torra humor eller Mickes göteborgshumor? 
Kombinationen är en höjdare!
 
 

Kommentera

Publiceras ej