Namn: Amanda, vill ju kallas Forsén men det är ingen som anammat det.
Ålder: 23 unga och fräscha år
Gör förutom att spela fotboll: Ska påbörja 5:e året på maskinteknik.
Position: Mittback/innermittfält/forward (ny position för den här säsongen som jag måste säga att jag blivit helt frälst vid).

1. Vad tycker du är det bästa med Tinnis?
Det måste ändå vara sammanhållningen och hur vi under året har utvecklats, både som individer och lag. Det är kul att se.
2. Nu är det ju sommaruppehåll och en paus från fotbollen då man får tid att göra andra saker. Hur spenderar du ditt sommaruppehåll?
Till skillnad från de flesta av de yngre förmågorna i laget har jag faktiskt ett jobb att sköta. Så jag har väl inte haft tid med härliga resor och strandbesök. Dock har jag ändå försökt att maxa helgerna med resor lite varstans inom Sveriges gränser. Om Mats läser detta så har jag självklart också lagt ner mycket tid på sommarfysen.
3. Du är ju en av flera DJ:s i laget, men vem i laget har egentligen bäst musiksmak?
Maja J sa en gång i omklädningsrummet att jag hade bra smak. Då blev man ju glad, så om hon tyckte jag hade bra smak måste det ju innebära att hon har bra smak?
4. Om du tvingades åka på en veckolång roadtrip med två personer i laget, vilka skulle du då ta med dig och varför?
Emmie, för att hennes privata Instagram, som jag nu efter en lång tids väntan fått tillgång till, är så satans rolig. Sen skulle jag nog ta med mig Petra också. Har fått en del snapchats av henne på senare tid och hon vet verkligen hur man semestrar med stil.
5. Vem är Amanda Forsén om 10 år?
Håhå, spännande fråga. Förhoppningsvis är jag klar med mina studier och har ett jobb som jag tycker är kul. Förutom det hoppas jag också att jag håller på med fotboll för jag älskar chips så mycket så det vore inte hälsosamt om jag slutade. (Tycker fotboll är ganska så kul också, typ megasuperkul)

5 snabba:
Chelsea eller Arsenal? Vad är det här för fråga?? Glory glory Man United!
Få trillingar eller aldrig få barn? Aldrig få barn!
Konstgräs eller naturgräs? Naturgräs alla dagar i veckan, även om det snarare liknar en stubbåker.
Messi eller Ronaldo? Nilla Fischer?
Åka till en bortamatch med racer-Veronika eller tränar-Mats? Det är hugget som stucket tror jag. Har ju åkt med båda två och överlevt. Även om min självbevarelsedrift ropar Betty så antar jag att jag måste välja på Veronika och Mats? Säger Mats då? Eller jag vet inte, Veronika kanske. Nej, jag kan inte välja.

Kommentera

Publiceras ej