Namn: Elin Ivarsson
Ålder: Allt emellan 5 och 91, men enligt folkbokföringen är jag 27
Gör förutom att spela fotboll: Bankar in vett (dvs matematik- och fysikkunskaper) i gymnasieelever
Position: Mittback

1. Vad tycker du är det bästa med Tinnis?
Mitt feta spelararvode. Nej, skämt åsido. Alla härliga människor i laget och den goda stämningen vi har i truppen.

2. Nu är ju sommaruppehållet över då man fick och en paus från fotbollen då man får tid att göra andra saker. Hur spenderade du ditt sommaruppehåll?
Umgås med familj och vänner som fotbollen tar all tid för. Sen försöker jag klämma in ett och annat dopp i plurret också.


3. Om du fick välja två personer från laget att ta med dig till en öde ö, vilka skulle du då välja och varför?
Amanda, av själviska skäl. Ingenjör, som hon (snart) är, kommer hon att hitta på fiffiga lösningar som får vår tillvaro på ön att bli både bättre och kortare. Jag tänker mig dessutom att hon är lite händig och bygger ihop en tvåplansvilla med kök, toalett och bubbelbadkar på nolltid. Utöver det är hon ju väldans trevlig också. Åtminstone om man undviker henne under morgontimmarna, enligt henne själv.
Om jag skulle fortsätta att vara självisk finns det en massa sköna individer som jag skulle kunna tänka mig att ta med till ön, men just att de är så sköna innebär ju att de måste bli väldigt saknade av sina nära och kära både i och utanför fotbollslaget. Därför väljer jag att vara lite osjälvisk och ta med mig Linnéa. Om Amanda är en ingenjör så är Linnéa lite mer av en ”ingetgör”, men förhoppningsvis är hon i alla fall inte i vägen.


4. Om du träffade på en god fe som gav dig tre önskningar, vad skulle du då önska dig?
Att vakna upp.


5. Sist men inte minst, vilken är den skönaste vinsten du kommer ihåg?
När det kommer till att komma ihåg matcher är jag en smula senil, men Östgötaderbyt mot Vadstena förra året kommer jag ihåg. Vi besegrade ett skickligt och självsäkert Vadstena och visade att man kommer långt genom att spela som ett lag. Vi var det bättre laget och vann genom att kämpa för varandra. Jag hade ett stort fånigt leende på läpparna i flera veckor.


5 snabba:
Chelsea eller Arsenal? Hmpfff! Vem valde de här alternativen? Det enda alternativet är the Red Devils.
Uppsala eller Linköping? Fråga mig igen när jag vet svaret.
Konstgräs eller naturgräs? Fotboll ska spelas på gräs och inget annat.
Göra 5 nickmål i en match eller göra 1 matchavgörande brytning? Gör jag 5 nickmål i en match kan jag lägga skorna på hyllan, då är jag klar. Jag litar på att Hanna reder ut situationen och räddar upp med den matchavgörande brytningen
Coopertest eller beep-test? Coopertest, hellre testa köra runt i en cooper än att springa beep.

Kommentera

Publiceras ej