Namn: Elin Ryd
Ålder: 18
Gör förutom att spela fotboll: pluggar sista året på gymnasiet på Fria Läroverken
Position: Målvakt

1. Vad tycker du är det bästa med Tinnis?
Som många andra har sagt så tycker även jag att sammanhållningen och gemenskapen är det bästa.
2. Nu är ju sommaruppehållet slut för den här gången och fotbollsträningarna har dragit igång igen. Men hur spenderade du ditt sommaruppehåll?
Jag spenderade den största delen av sommaruppehållet åt att jobba hemma i Vimmerby, men hann även med en tripp ner till Skåne.
3. Du är ju en av våra målvakter i laget, men om du hade fått välja vilken annan position som helst, vilken hade du då valt?
Jag tror att jag hade velat vara mittfältare för att jag skulle vilja kunna vara med både i försvarsspelet och anfallsspelet.
4. Vilket är ditt bästa fotbollsminne?
Det måste vara när jag som 10åring var med i en stor fotbollscup i Vimmerby och det blev straffläggning och jag höll nollan.

5 snabba:
-Chelsea eller Arsenal? Är väldigt väldigt dålig på att titta på fotboll så inget av dem
-Cykla i ständig motvind utan elcykel eller tvingas pendla minst 1 timme med Östgötatrafiken till varje träning och match? Cykla i motvind för då kan jag ändå välja när jag ska ta mig till eller hem från träning eller match och slipper stå och vänta.
-Konstgräs eller naturgräs? Konstgräs för att jag tycker att det är skönare att spela på då bollen inte studsar lika mycket eller helt plötsligt kan gå åt ett annat håll för att en grästuva kom upp. Men även för att jag är gräsallergiker.
-Vimmerby eller Linköping?
-Messi eller Ronaldo? Ingen aning, har såklart hört om båda men har inte kollat på dom tillräckligt för att kunna välja

Kommentera

Publiceras ej