Namn: Emmie Alexandersson
Ålder: 16 år
Position: Högerback

1. Vad tycker du är det bästa med Tinnis?
Det bästa med tinnis skulle jag nog säga är lagsammanhållningen. Det spelar ingen roll om man har haft en dålig dag för när man väl är på träningen mår man alltid bättre. Man skrattar alltid när man kommer till våra träningar. Men det som gör detta till det bästa är att så fort det blir en övning på träningarna så görs detta (oftast) utan att flamsa. Vi väljer att vara "professionella" när det väl gäller men har väldigt roligt tillsammans så fort det inte är allvar.
2. Nu är det ju sommaruppehåll och en paus från fotbollen då man får tid att göra andra saker. Hur spenderar du ditt sommaruppehåll?
Mitt sommaruppehåll som jag tror ingen missat efter mitt tjat är att vara i USA i en månad. Just nu är jag i Florida och ska spendera de två kommande veckorna här. Annars senare den sista månaden på lovet ska jag nog mest spendera med kompisar.
3. Du är ju en av våra yngsta (och minsta) spelare i truppen, men långt ifrån den som syns minst ;) Vem/vilka skulle du annars säga är de som syns och hörs mest i omklädningsrummet?
Haha ja jag är nog en av de minsta iallafall men skulle nog säga att jag och Moa<3 delar på den platsen. Men den som hörs mest i omklädningsrummet är nog Örnen/Linnet/Linnéa. 
4. Vad har du för drömmar och mål med ditt fotbollsspelande?
Mina drömmar och mål med mitt fotbollsspelande har ibland varierat något men de jag strävar efter är att jag alltid ska tycka att det är roligt att spela. Den taktik jag alltid kört med är att om jag gör mitt bästa varje gång så får det se vart de tar mig. Vi får se helt enkelt.
5. Sista frågan, vilket är ditt favoritsmeknamn; Emmy, Emma eller Emil?
Mitt favoritsmeknamn är helt klart Emil. Det är ju så likt mitt egna namn och så.... haha. Emil är ändå så långt ifrån rätt man kan komma men det är det roligaste smeknamnet.

5 snabba:
Chelsea eller Arsenal? För att en av mina favoritspelare (Hazard) spelar där
New York eller Los Angeles? För Los Angeles är för utspritt och finns inte lika mycket för mig att se som jag anser är intressant
Ytterback eller Innermittfält? Jag har spelat väldigt mycket innermittfält som yngre men är i grund och botten back. Den defensiva rollen är den som kommer mest naturligt för mig.
Konstgräs eller naturgräs? Mindre jobbigt att springa på och en behöver ju alla fördelar man kan få!
Slå tunnel på Betty eller slå tunnel på Amanda? Denna var svår men måste nog säga Betty - Hon ger inte igen vilket gör att jag kommer undan. Dock vet jag innerst inne att jag aldrig skulle kunna Göra tunnel på någon av dem om de var beredda. Men som sagt alla fördelar är bra för den minste.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej